Nemůžeš? Přidej! Emil Zátopek a jeho slavné motto jsou inspirací olympijské kolekce Českého olympijského týmu pro OH v Riu de Janeiru 2016 a také trik závodu T-Mobile Olympijského běhu 2016. V zářivých trikách se slavným heslem na zádech vyběhlo přes 52 tisíc běžců na různé trasy v 51 organizovaných závodech i prostřednictvím individuální výzvy v mobilní aplikaci. Všechny běžce ale spojovala myšlenka oslavy Olympijského dne a olympijských hodnot. Start na vlnách Českého rozhlasu Radiožurnálu v novém Český rozhlas Radiožurnál je tradičním partnerem Olympijského běhu. V 18:00 na startu zlatého závodu v pražské Stromovce stálo nové mobilní studio R-Stream, ze kterého odstartovali v přímém přenosu T-Mobile Olympijský běh společně primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová, předseda ČOV Jiří Kejval a ředitel Zpravodajství ČRo Jan Pokorný. V 10:00 dopoledne odstartovala moderátorka Lucie Výborná společně s dvojnásobným olympijským vítězem Martinem Doktorem dopolední dětské běhy na více než 200 školách. „Máme radost, že i v rámci tradiční spolupráce Radiožurnálu s Olympijským během přinášíme novinky jako je jedinečné mobilní studio R-Stream nebo online monitoring běžců našimi datovými novináři,“ zhodnotil Jan Pokorný. Silní partneři rozhýbali masy Unikátní běžecká událost vznikla díky spolupráci se stálými partnery Českého olympijského výboru. Kromě společnosti T-Mobile oslavu Olympijského dne podpořila společnost Koh-i-noor Hardtmuth dodáním cen pro dětské běhy a společnosti Nutrend a Coca-Cola poskytly občerstvení. „Jsem moc rád, že se T-Mobile Olympijský běh vydařil, navíc ve více než dvojnásobném rozsahu v porovnání s loňskem,“ řekl generální ředitel společnosti T-Mobile Milan Vašina. „Jsme přesvědčeni, že tato akce má potenciál dalšího růstu do budoucna,“ dodal. „Bez partnerů by uspořádání celorepublikové akce, resp. 260 různých akcí ve stejný okamžik, nebylo možné. Úspěšná spolupráce s našimi partnery a radost běžců na trati je jednoznačná známka toho, že jsme všichni jeden tým,“ doplnil marketingový ředitel ČOV Marek Tesař. Česká pošta vydává olympijskou a paralympijskou známku V rámci programu zlatého závodu v pražské Stromovce se konalo i slavnostní představení poštovních známek, které Česká pošta vydává při příležitosti konání olympiády a paralympiády. Známky spolu se zástupci České pošty, ČOV a paralympijského výboru představili jejich autor Milan Jaroš, olympijská medailistka Zuzana Hejnová a 6násobný paralympijský vítěz Jiří Ježek. „Vydávání příležitostných poštovních známek s olympijskými motivy u nás má šedesátiletou tradicí, na kterou rádi navazujeme. Těší mě, že můžeme i letos naše reprezentanty pomyslně touto cestou podpořit na jejich cestě za splněním olympijského snu,“ řekl generální ředitel České pošty Martin Elkán. Běžci podpořili Českou olympijskou nadaci V rámci přihlašování na T-Mobile Olympijský běh běžci dobrovolně přispívali na Českou olympijskou nadaci. Pro nadaci bylo vybráno přes 220 tisíc Kč. Olympijská nadace pomáhá sportovat dětem ze sociálně znevýhodněných rodin, kterým na sport dětí chybí peníze. Nejde přitom pouze o výjimečně talentované děti, základem je, aby děti sami chtěly sportovat a být aktivní. Z žádostí pak vybírá komise Olympijské nadace složená z patronů nadace, olympijských medailistů. T-Mobile Olympijský běh 2016 se konal za podpory České obce sokolské, portálu Českého atletického svazu ČeskýBěh.cz a projektu Praha – Evropské hlavní město sportu 2016.